zondag 1 november 2015

Park in hersftsferen

Hallo Allemaal,

De eerste beeldende opdracht die ik dit jaar heb uitgevoerd, was het maken een van schilderij.
Het schilderij had als thema een park in de herfst. In dit schilderij moest ook één ding zichtbaar zijn. Er moest namelijk een duidelijk perspectief aanwezig zijn.

Het werken met perspectieven was voor mij iets nieuws. Gelukkig kregen wij van te voren hier les in. Tijdens deze les is besproken wat perspectieven zijn, waarom je dit moet laten zien en hoe je dit het beste kan doen.

Aan de slag!
Om mij te oriënteren op dit onderwerp heb ik van te voren ideeën opgedaan op het internet. Via Google heb ik vele afbeeldingen bekeken en viel mij één ding heel erg op.
Altijd als ik aan de herfst dacht, dan kwamen de woorden koud en nat in mij op. Op de afbeeldingen die ik bekeek, bleek het juist het tegenovergestelde. De herfst kan namelijk ook warmte uitstralen.
Tijdens de oriëntatie viel mijn oog op één afbeelding die deze warmte ook echt duidelijk liet zien. Deze afbeelding heb ik daarom ook gekozen om na te schilderen.












Om de opdracht uit te voeren ben ik als eerste gaan schetsen. Dit deed ik met een dunne kwast en de kleur geel. Op die manier kreeg ik zelf al een duidelijk beeld van het schilderij en het perspectief.
Vervolgens heb ik verschillende kleuren gemengd en hiermee het schilderij ingekleurd. Ik maakte veel gebruik van de kleuren rood, geel en en oranje. Dit gaf mijn schilderij ook de warmte die hij moest uitstralen.
Om te werken aan het perspectief, heb ik van onder naar boven gewerkt. Deze manier van werken was voor mij erg fijn, omdat zo het perspectief ook duidelijk bleef.
Tot slot heb ik mij gefocust op de details van het park. Ik probeerde de takken en de bladeren vorm te geven. Deze details waren erg moeilijk om te laten zien. En gezien de tijd, werd dit nog lastiger.

Zie hier mijn proces stap voor stap:















Reflectieformulier: Park in herfstsferen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten